חויה חדשה בתחום קלפי המיסטיקה

Search This Blog

רקע הסטורי לקלפים לצורך ניבוי הדרכה ותקשור

הטארוט הם מערכת קלפים שעוצבה למשחק קצת דומה למשחק הברידג'. לפי האמונה העממית אפשר לחזות בעזרתם את העתיד. החפיסות העתיקות ביותר של קלפי טארוט הן מהמאה ה-15 ומקורן באיטליה. הקלפים הללו נקראו "קלפי הנצחונות". רבים מאמינים שמקור הקלפים למעשה במצרים העתיקה. לפי דעה זו הצוענים הם שהביאו את הקלפים לאירופה. לעומת זאת יש הגורסים שמקור הקלפים באירופה של סוף ימי הביניים. כנראה שקלפי המשחק חדרו לאירופה דרך העולם המוסלמי, ייתכן שמספרד

קלפי הטארוט העתיקים ביותר שנשתמרו עד לימינו היו שייכים למשפחות אצולה איטלקיות, ויש הטוענים שהללו רכשו אותם מהמוסלמים. למרות זאת עדיין מקובל לחשוב שמשפחות האצולה ויסקונטי וספורצה האיטלקיות הן המקור לקלפי הטארוט.
;ידוע שבמאה ה- 16 התחילו להשתמש בקלפים ב במשחק שנקרא טארוקי או ברבים טארוקו. הצרפתים, שתמיד היו חובבי שעשועים, אימצו את המשחק וקראו לו טארוט. באותה תקופה יוצרו הקלפים במארסיי שב יתכן שחלק מן החפיסות הגיעו לנמל מארסיי דרך הים בידי סוחרים, שהביאו את הטארוט יחד עם סחורה מארצות רחוקות.

בסוף המאה ה- 19 פעל בארגון סתרים בשם "מסדר שחר הזהב". בשנת 1909 פרסם מיסטיקן בשם ארתור אדוארד וויט מערכת קלפי טארוט שיצר ועיצב על פי עקרונות המסדר ותורותיו. זו היתה הפעם הראשונה בה הוצגו בפומבי סודות של מסדר הסתרים. הקלפים הפכו פופולריים מאוד. עד היום רואים רבים בקלפי הטארוט כלי לניבוי. אנשים רבים במערב האמינו שבאמצעות קלפי הטארוט ניתן לחזות את העתיד. היום נוטים להשתמש בקלפי הטארוט כאמצעי להסתכלות פנימית. בחוגים מסויימים נתפסים קלפי הטארוט כמפתח להבנת מרכיבי האישיות, הפוטנציאל הגלום בה. יש הרואים בקלפי הטארוט כלי עזר להגשמה עצמית ולצמיחה והתפתחות אישית ורוחנית.
יש גרסאות רבות של מערכות קלפי טארוט. רבים משתמשים בהם למה שהם מכנים מחקר ולימוד פנימי. רבים ממשיכים גם להשתמש בהם לשימושים מיסטיים. קארל יונג היה הפסיכולוג הראשון שייחס חשיבות לקלפי הטארוט. יונג התעניין באופן בו מייצגים הקלפים טיפוסים בסיסיים, או צורות מחשבה הקיימות בתת מודע הקולקטיבי ונובעות מהניסיון המצטבר של כל המין האנוש .